خانه استراتژی


Most Hit
(زمان خواندن: 7 - 13 دقیقه)
Most Hit

بهینه سازی قیف بازاریابی و فروش دیجیتال

 

بهینه سازی قیف بازاریابی

از دید نظریات علم بازاریابی، قیف بازاریابی نشان‌دهنده مراحلی است که به وسیله آن یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. این جمله بیانگر این است یک مشتری بالقوه (یعنی تمام کسانی که می‌توانند خریدار و مشتری محصول یا خدمات باشند) برای خرید محصول یا خدمت، مراحلی را طی می‌کند. این مراحل بنا به دلایلی به صورت یک قیف به تصویر کشیده شده‌است.

(زمان خواندن: 10 - 20 دقیقه)
Most Hit

ارزیابی فرایند بازاریابی و فروش با استفاده از قیف بازاریابی و فروش

 

قیف فروش

هر مشتری از لحظه‌ای که نسبت به وجود شما آگاه می‌شود تا رسیدن به شما و خرید، مسیری را پشت سر می‌گذارد که به آن مسیر خرید مشتری (یا سفر مشتری) می‌گوییم. حالا اگر ما این مسیر را بشناسیم، می‌توانیم در تمام طول راه در معرض دید او قرار بگیریم، با او ارتباط برقرار کنیم و او را به سمت خرید هدایت کنیم.

(زمان خواندن: 6 - 11 دقیقه)
Most Hit

استراتژی ویدئو مارکتینگ

 استراتژی ویدئو مارکتینگ

بدون شک ویدیو بهترین و موثرترین شکل محتواست که تاثیر و نفوذ بسیار خوبی روی مخاطبان دارد. به همین دلیل بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) یکی از مهمترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز است که اثربخشی بسیار خوبی دارد، ولی برای تولید آن باید زمان زیادی صرف کنید. به همین دلیل اگر بخواهید بدون برنامه بی‌گدار به آب بزنید، ممکن است اثرات منفی ارائه یک محتوای ضعیف تا مدت‌ها گریبان‌گیرتان شود.

(زمان خواندن: 11 - 21 دقیقه)
Most Hit

راهنمای تدوین استراتژی محتوایی

راهنمای تدوین استراتژی محتوایی

هر کاری با برنامه ریزی بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. بازاریابی محتوا نیز از این امر مستثنا نیست. اگر می‌خواهید از یک  برنامه مناسب برای بازاریابی محتوا برخوردار شوید مراحل زیر را طی کنید:

(زمان خواندن: 14 - 28 دقیقه)
Most Hit

راهکارهای موثر برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)
Most Hit

نکاتی ضروری درباره‌ Google Adwords

 

گوگل ادز گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟


گوگل ادوردز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

(زمان خواندن: 9 - 17 دقیقه)
Most Hit

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست ؟ Landing Page

 صفحه فرود

یکی از ابزارهای اصلی و بسیار پرکاربرد در بازاریابی اینترنتی که به چشم می‌خورد، استفاده از صفحه فرود (لندینگ پیج – Landing Page) است، ابزاری که بسیار در وبسایت‌های بزرگ ایرانی همانند دیجیکالا، بامیلو و … برای رسیدن به اهداف مشخص شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صفحه فرود آنقدر مهم هست که حتی به آن صفحه هدف هم می‌گویند، پس با میزفا همراه باشید تا به اهمیت، انواع و نحوه طراحی و ساخت آن بیشتر پی ببرید.

(زمان خواندن: 4 - 7 دقیقه)
Most Hit

۱۰ ابزار موثر برای بهتر ساختن بازاریابی محتوا

 بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا را می‌توان یک تاکتیک زمان‌بر و وقت‌گیر برشمرد. ٪۶۰ بازاریابان هر روز درگیر این مسئله هستند که حداقل یک محتوای جدید ارائه دهند. خوشبختانه، بازاریابی محتوا روز به روز محبوب‌تر می‌شود. از این رو ابزارهای مفیدی ایجاد شده‌اند تا در وقت و هزینه‌های مورد استفاده در این تاکتیک صرفه‌جویی کنند.

(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)
Most Hit

نسل های بازاریابی

نسل های بازاریابی

بازاریابی از همان روزی که اجداد ما، محصولات مختلف خود را با هم مبادله می کردند وجود داشته اما درست از یک قرن پیش بوده که این موضوع به طور مرسوم و علمی، مورد بررسی قرار گرفته است.

(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)
Most Hit

برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ

یکی از حوزه هایی که مارکترها به آموزش و مشاوره در آن نیاز دارند، فرآیند تهیه و رشد یک برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ است. هدف این مطلب ارائه یک ساختار امتحان شده و قابل اطمینان جهت انجام این کار برای افرادی است که وظیفه تهیه یک برنامه منسجم را بر عهده دارند.

چیزی که اغلب در تعاملات خود با شرکت ها می بینیم این است که برنامه مستندی که بتوانند به آن اشاره کنند و بگویند “این برنامه دیجیتال مارکتینگ ما است ” ندارند. غرض از برنامه مارکتینگ برای هر سازمانی این است که شما را در فرآیند تحقیق و بیان روشن اهداف برنامه های دیجیتال تان، در کنار هدف گیری دقیق شخصیت های دیجیتال و انتخاب روشمند کانال ها و روش استفاده از آن ها، باقدرت هر چه تمام تر هدایت کند.

 کمپین دیجیتال مارکتینگ

 

مهم ترین ابعاد یک برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ

اما مهم ترین ابعاد یک برنامه دیجیتال مارکتینگ کدم اند؟ ما صدها جنبه را موردبررسی قراردادیم و مؤثرترین آن ها را انتخاب کردیم که در ادامه مشاهده می کنید:

(زمان خواندن: 8 - 15 دقیقه)
Most Hit

 دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال چیست؟

digital branding

با ایجاد و گسترش دیجیتال؛ مفهوم دیجیتال برندینگ شکل گرفت. برندینگ و هویت سازی برند با گسترش دیجیتال، بستری به نام برندسازی دیجیتال پیدا کرد.دیجیتال برندینگ فرآیندی خلاق و استراتژیک است که به ایجاد ارتباط بین مشتری و محصولات یا خدمات شما کمک می‌کند.

ایجاد یک برند از زمان های قدیم مورد توجه بسیاری از شرکت ها بوده است؛ به طوری که اولین قدم برای بازاریابی محصولات خود را ایجاد یک برند معتبر می دانستند. برند یا همان مارک بیان کننده کیفیت و اصالت یک کالا می باشد و وقتی نام آن برند برده می شود تمامی افراد به یاد یک کالای خاص می افتند.

(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)
Most Hit

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به خبر تبلیغاتی گفته می شود که با هدف توسعه و ایجاد آگاهی برند و کسب و کار در سایت های معتبر خبری منتشر می گردد.رپورتاژ یکی از بهترین روش های برند سازی و تبلیغاتی اینترنتی است.

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)
Most Hit

14 قوانینی که در تولید محتوا باید رعایت شود

تولید محتوا

 

 

ممکن است وب‌سایتی را برای برندتان راه انداخته باشید و هنوز نمی‌دانید که باید چه محتوایی را در آن قرار دهید، چه فکری پشت سر متن‌تان باشد، از کجا شروع کنید و…  

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)
Most Hit

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) 

 بازاریابی شبکه های اجتماعی

SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

(زمان خواندن: 8 - 16 دقیقه)
Most Hit

چگونه محتوایی بنویسیم که خوانده شود به همراه چک لیست

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا یا Content marketing یکی از عوامل مهم در کسب و کار اینترنتی است . یکی از عوامل موفقیت در بازاریابی محتوا داشتن هدف برای تولید محتوا است یعنی اگر هدفی از تولید محتوا نداشته باشیم و صرفا فقط قصد بازاریابی داشته باشیم عملا کاری انجام نداده ایم .

(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)
Most Hit

موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگروزی 2 ساعت و 57 دقیقه، میانگین استفاده از موبایل در بین مردم آمریکاست. حالا این عدد در مورد مردم کشورمان چقدر است نمی‌دانیم (!) ولی کمی دور و بر خودمان را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بعید است از این عدد کمتر باشد!

برای بازاریابی موبایلی این است که:

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)
Most Hit

سئوی برون سایتی یا Off-Site 

 offline site seo

در مقاله «» اشاره کردیم که همه‌ی اقدامات لازم برای سئو به 2 دسته درون سایتی وبرون سایتی تقسیم می‌شوند.

(زمان خواندن: 2 - 3 دقیقه)
Most Hit

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

grey hat seo

سئوی کلاه خاکستری چیست؟ چرا از آن استفاده کنیم؟

(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)
Most Hit

سئوی کلاه سفید (White Hat SEO)

Image result for White Hat SEO

 

سئوی کلاه سفید چیست؟

(زمان خواندن: 2 - 3 دقیقه)
Most Hit

سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO) 

 black seo

ساده‌ترین تعریف سئوی کلاه سیاه می‌گوید:

سئوی کلاه سیاه یا Black Hat SEO به فعالیت‌هایی می‌گویند که شما برای سئوی وب‌سایت‌تان انجام می‌دهید، ولی این فعالیت‌ها از نظر اصول و قوانین گوگل (و دیگر موتورهای جست و جو) غیر مجاز و نادرست است.

(زمان خواندن: 8 - 15 دقیقه)
Most Hit

آموزش سئوی درون سایتی (On Site SEO)

On Site SEO

سئوی درون سایتی یا On-Site SEO را می‌توان به سکوی نخست شما برای شروع پروسه بهینه سازی وب سایت (SEO) تشبیه کرد؛ در واقع همه چیز از سئوی درون سایتی شروع می‌شود.

(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)
Most Hit

بیزینس مدل گوگل

google business model canvas

به زبان خیلی ساده، بیزینس مدل (یا همان مدل کسب و کار) برنامه‌ای است که شما برای پول درآوردن دارید!

در واقع وقتی کسی خیلی صریح از شما می‌پرسد: "مدل کسب و کارت چیست؟" منظورش این است:

(زمان خواندن: 8 - 16 دقیقه)
Most Hit

ویدئو مارکتینگ

 

 ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی چیست؟


بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

(زمان خواندن: 2 - 3 دقیقه)
Most Hit

مراحل تصمیم‌ گیری مصرف ‌کننده

تصمیم گیری مصرف کننده

فرایند تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده مسیری است که بر اساس آن مردم اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و از بین کالاها، خدمات، سازمان‌ها، مردم، مکان‌ها و ایده‌های مختلف تصمیمی اتخاذ می‌کنند.

(زمان خواندن: 1 دقیقه)
Most Hit

معایب دیجیتال مارکتینگ

Disadvantage Digital Marketing

  1. مشکلات مربوط به اینترنت که خود باعث کند شدن کارهای فضای مجازی میگردد بنابراین عده ایی را از ورود به این فضا و کار با آن میترساند.
  2. عدم آشنایی بسیاری از مردم نسبت به کار با اینترنت و کامپیوتر. وابسطه بودن دیجیتال مارکتینگ به اینترنت و نرم افزار و سخت افزار به این افراد کمتر اجازه ورود با خیال راحت را میدهد.
  3. نگرانی و استرس افراد به دلیل آنکه کالا و خدمات ملموس نیستند و نمیتوانند آن ها را از نزدیک نظاره گر باشند.
  4. ترس از خراب بودن و آسیب دیدن محصولات به هنگام تحویل
  5. عدم اطمینان افراد برای پرداخت های آنلاین
(زمان خواندن: 6 - 12 دقیقه)
Most Hit

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

digital marketing benefits

دنیای بازاریابی از حالت بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، و ارسال نامه به دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) تغییر پیدا کرده است.

(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)
Most Hit

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی آنلاین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی باشد.

(زمان خواندن: 2 - 3 دقیقه)
Most Hit

آیا استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها مناسب و مفید است؟

 دیجیتال مارکتینگ

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا تعریفی از انواع کسب و کارها را ارائه می کنیم و سپس نقش دیجیتال مارکتینگ را در هر یک از کسب و کارهای متفاوت بررسی خواهیم کرد.

(زمان خواندن: 1 دقیقه)
Most Hit

10 تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی کلاسیک

classic and digital marketing differences

(زمان خواندن: 7 - 13 دقیقه)
Most Hit

ایمیل مارکتینگ

email marketing strategy in Tanzania

 

  بازاریابی ایمیلی یا (Email Marketing)، با استفاده از ابزاری ارتباطی به نام ایمیل، سعی دارد تا به تحکیم روابط برندها با مشتریان‌شان، افزایش فروش، افزایش Awareness، افزایش درگیری با برند و سایر اهداف ارتباطی بپردازد.

(زمان خواندن: 4 - 7 دقیقه)
Most Hit

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی الکترونیکی چیست

بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانال‌های دیجیتال چه آنلاین و چه غیرآنلاین انجام می‌شود.

(زمان خواندن: 1 دقیقه)
Most Hit

مشکلات پیش روی بازاریابی دیجیتال

مشکلات بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر روش‌های دیگر دارای چالش‌هایی‌ست. سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش می‌خوانیم:

(زمان خواندن: 5 - 10 دقیقه)
Most Hit

 استراتژی بازاریابی محتوا به همراه چک لیست


Content marketing strategy to support 600x416
 

شرکت ها بیشتر از قبل به دنبال انتشار محتوا هستند. آنها تصمیم می گیرند محتوای بیشتری تولید کنند تا بتوانند نیاز مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خود را برآورده سازند. قبل از اینکه بخواهید کورکورانه این فرضیه را قبول کنید باید نگاهی به فرایندهای موجود بیندازید تا مطمئن شوید زمانبندی ارسال نوشته در سایت می تواند شما را به اهداف کسب و کاریتان نزدیک تر کند. زمانی که می خواهید استراتژی خود را اجرا و برنامه ریزی کنید می توانید از بخش های کلیدی که در این مقاله بیان می شود استفاده نمایید. اما اول از همه باید تعریف بازاریابی محتوا را به خوبی بدانید.

(زمان خواندن: 3 - 6 دقیقه)
Most Hit

 مهارت های بازاریابی دیجیتال

   مهارت های بازاریابی دیجیتال

بازاریابان عالی از همان ابتدا با مهارت بازاریابی به دنیا نیامده اند.در این  مقاله قصد داریم 10 مهارتی که بازاریابان آنلاین باید داشته باشند را مرور کنیم.

Back to top