خانه استراتژی


(زمان خواندن: 2 - 4 دقیقه)
Most Hit

هر فرد روزانه بطور متوسط ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند

مصرف آب

دوش حمام از جمله ابزارهایی است که بیشترین میزان هدر رفت آب در خانه‌ها به آن اختصاص داد. به طور میانگین هفت دقیقه باز بودن دوش معادل از بین رفتن ۴۹ لیتر آب است.

هر یک از مردم ایرلند هر روز به طور میانگین معادل دو بار حمام کردن آب مصرف می‌کنند که بیشتر آن هدر می‌رود. ولی به نظر شما هر فرد در طول روز به طور میانگین به چه حجمی از آب نیاز دارد؟

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدید انجام شده توسط سازمان آب ایرلند، بیش از ۸۰ درصد مردم فهم درستی از میزان آبی که در طول روز استفاده می‌کنند ندارند و به طور معمول میزان آب مصرفی خود را کمتر از میزان واقعی استفاده شده تخمین می‌زنند.

نتایج این بررسی جدید نشان داد به طور میانگین هر فرد در طول یک روز ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که این حجم با آب مصرفی برای دو بار حمام کردن برابر است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت میزان آبی که هر فرد در طول یک سال مصرف می‌کند به طور میانگین ۵۴ هزار و ۷۵۰ لیتر است. باید توجه داشته باشید بخش اعظم این آب هدر می‌رود و از آن به صورت بهینه استفاده نمی‌شود.

دوش حمام از جمله ابزارهایی است که بیشترین میزان هدر رفت آب در خانه‌ها به آن اختصاص داد. به طور میانگین هفت دقیقه باز بودن دوش معادل از بین رفتن ۴۹ لیتر آب است و در این میان اگر دوش روی درجه سریع و پرقدرت قرار بگیرد، در هر هفت دقیقه به طور میانگین ۱۷۵ لیتر آب را هدر می‌دهد.

حدود ۶۵ درصد افرادی که در این بررسی حضور داشتند اعلام کردند که در خانه‌های خود دوش قدرتی و پرسرعت دارند و برای این افراد میزان استفاده آب در طول یک سال ۶۳ هزار و ۸۰۰ لیتر تخمین زده شده است.

 

سازمان آب ایرلند اعلام کرده است که اگر هر فرد بتواند زمان دوش گرفتن خود را یک دقیقه کاهش دهد در طول سال ۹ هزار لیتر آب صرفه‌جویی کرده است.

شستن دندان‌ها با شیر آب باز نیز یکی از روش‌های هدر دادن آب محسوب می‌شود و کارشناشان می‌‌گویند هر یک دقیقه که شیر آب برای شستن دندان‌ها باز می‌ماند ۶ لیتر آب از بین می‌رود. اگر هنگام شستن دندان‌ها فقط زمانی که به آب نیاز داریم شیر را باز کنیم، هر فرد به طور میانگین می‌تواند در طول سال ۷ هزار لیست آب کمتر مصرف کند.

در بخش شستن لباس‌ها نیز آمار جالبی منتشر شده است. کارشناسان در این بررسی متوجه شدند ۸۱ درصد افراد به درستی نمی‌دانند که هر بار ماشین لباس‌شویی را روشن می‌کنند چه میزان آب مصرف می‌شود. در این میان ۹۰ درصد مردم اعلام کردند که سعی می‌کنند با تناوب زمانی بیشتر از این دستگاه استفاده کنند تا هزینه‌ قبض برق و آب برای آنها کمتر شود. این طور که به طور دقیق محاسبه شده است، هر دستگاه ماشین لباس‌شویی به طور میانگین در هر بار که لباس‌ها رو می‌شوید ۶۵ لیتر آب مصرف می‌کند.

در این بررسی مشخص شد ۶۷ درصد مردم برای پر کردن کتری و دم کردن چای بیش از اندازه مورد نیاز آب استفاده می‌کنند و البته از این اتفاق مطلع هستند. در این میان ۵۴ درصد مردم گفته‌اند که هیچ تصوری در مورد میزان آب مصرفی در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی ندارند.

«الیزابت آرنت» از مدیران سازمان آب ایرلند اعلام کرد این مرکز سالانه بیش از ۱.۲ میلیارد یورو برای رساندن آب آشامیدنی به شهروندان ایرلندی هزینه می‌کند و صرفه‌جویی در این زمینه می‌تواند کمک‌های فراوانی به آنها بکند.

Back to top